Elektroniczna

Opakowania odgrywają istotną rolę w każdej branży, przede wszystkim zapewniając ochronę gotowego produktu. Jego droga od producenta do konsumenta jest długa i obejmuje transport, magazynowanie, dystrybucję hurtową i detaliczną. Na każdym takim etapie wyrób jest narażony na działanie wielu czynników środowiskowych. Zagrażają mu zanieczyszczenia, wilgoć, zgniatanie, rzucanie, wysokie i niskie temperatury czy kontakt z różnymi substancjami. Przed takimi zagrożeniami chronią również opakowania na artykuły elektroniczne.

Znaczenie pakowania produktów w branży elektronicznej

Branża elektroniczna, jak każda inna, ma swoją specyfikę, która warunkuje potrzebę pakowania jednostkowego produktów. Asortyment zaliczany do tej kategorii często jest bardzo delikatny i wrażliwy na uszkodzenia. Komponenty komputerowe, pilot do telewizora czy dekoder mogą ulec zniszczeniu nawet pod wpływem niewielkiej ilości kurzu, czy wilgoci. Opakowania urządzeń elektronicznych są więc niezbędne do zapewnienia im ochrony. W związku z tym powinny też być szczelne, często też sztywne i dostosowane kształtem i wymiarami do pakowanego produktu.

Inną specyficzną cechą branży elektronicznej jest bardzo duża dynamika rozwoju. W krótkich odstępach pojawiają się unowocześnione produkty, często różniące się od poprzednich wersji kształtem czy wymiarami. W praktyce oznacza to, że zaprojektowane i wykonane opakowanie staje się nieprzydatne i trzeba projektować kolejne. To z kolei przekłada się na koszty produkcji i cenę gotowego produktu. Z tego powodu opakowania na artykuły elektroniczne powinny być wykonywane tak, aby mogły być przystosowane do nowego wyrobu. Ze względu na ich duży przepływ powinny też być zdatne do recyklingu.

Opakowania urządzeń elektronicznych jako element wizerunku marki

Opakowanie pełni nie tylko funkcje ochronne, ale jest też środkiem komunikacji z konsumentem. Dzięki możliwości nadruku na nim określonych treści, czy umieszczenia etykiety, klient zyskuje podstawowe informacje o produkcie i jego producencie. Dla tego drugiego jest to sposób na skuteczną i niedrogą reklamę. Dla konsumenta to gwarancja rzetelności i jakości.

Odpowiednio zaprojektowane i wykonane opakowania na artykuły elektroniczne mogą też identyfikować producenta lub jego markę, przyczyniając się do wzrostu jej popularności. Wystarczy charakterystyczna kolorystyka, dobrze widoczne logo czy jednolity krój czcionki na wszystkich wyrobach. Elementem przyciągającym uwagę klienta mogą też być wyróżniające się napisy informujące o nowości, innowacyjnej technologii, wysokiej wydajności czy innej zalecie.

Opakowania na artykuły elektroniczne w naszej ofercie

Nasza firma od 25 lat zajmuje się projektowaniem i wytwarzaniem opakowań dla różnych branż, w tym także dla branży elektronicznej. Od dłuższego już czasu kładziemy duży nacisk na poszukiwanie rozwiązań, które będą przyjazne środowisku. Dlatego nasze opakowania dla elektroniki są biodegradowalne lub też mogą być poddawane recyklingowi. Wykonujemy projekty graficzne i nanosimy nadruki na opakowania, stosując bezpieczną, wolną od rozpuszczalników technologię druku flexo. Zachęcamy do kontaktu, a przedstawimy nasze możliwości i zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy.

Chemia gospodarcza

Chemia gospodarcza jest asortymentem o specyficznych cechach. Produkty z tej kategorii najczęściej przyjmują postać płynów, proszków lub żeli, a ze względu na swoje przeznaczenie są też dość agresywne. Dlatego pakowanie takich wyrobów wymaga uwzględnienia czynników, które nie istnieją w przypadku innych branż. Przykładem może być pakowanie płynów czyszczących. Problem ten nie występuje np. w branży elektronicznej.

Bezpieczne opakowania na chemię gospodarczą

Jest jeszcze jeden czynnik, który należy uwzględnić, wybierając takie opakowania. Branża chemiczna w większości przypadków obejmuje produkty, które mogą mieć potencjalnie negatywny wpływ na zdrowie. Nawet pozornie nieszkodliwe preparaty takie jak płyn do naczyń, jeśli dostaną się do żywności, mogą powodować zatrucia pokarmowe lub inne niepożądane reakcje. Dlatego szczególnie ważne jest, aby były one pakowane trwale, bez ryzyka rozlania czy rozsypania.

Warto pamiętać, że produkty chemiczne są sprzedawane w sklepach wraz z pieczywem, owocami czy nabiałem. Często trafiają do tego samego koszyka. Rozlany środek czyszczący czy płyn do zmywarki może też zniszczyć inne przedmioty w koszyku, takie jak odzież czy elektronika. Czym więc powinny wyróżniać się bezpieczne opakowania na chemię gospodarczą? Wśród najważniejszych cech warto wymienić:

  • wysoką wytrzymałość mechaniczną,

  • odporność na uszkodzenia, przedarcie i przecięcie,

  • trwały system zamykania (zgrzewka, korek, nakrętka),

  • wodoodporność,

  • odporność na związki chemiczne, w tym kwasy i zasady zawarte w preparatach.

Bezpieczne opakowania na chemię gospodarczą są uniwersalne. Mogą być zastosowane do niemal wszystkich produktów z tej kategorii, począwszy od płynów, po proszki do prania.

Opakowania przyjazne środowisku

Pakowanie chemii gospodarczej wiąże się ze sporym obciążeniem, jakim jest obowiązek przestrzegania zasad ochrony środowiska. Preparaty z tej grupy, a w szczególności niektóre środki czyszczące, niemal zawsze zawierają agresywne związki, które szkodzą naturze. Dlatego z jednej strony pakowanie ma na celu odizolowanie od otoczenia i szczelne zamknięcie, dzięki któremu produkt nie przeniknie do środowiska. Z drugiej strony powinno spełniać określone kryteria ekologiczne. Dzięki temu po zużyciu zawartości nie stanie się kolejnym śmieciem zalegającym na wysypisku.

Produkujemy opakowania przyjazne środowisku, czyli takie, które są biodegradowalne lub możliwe do recyklingu. Po wykorzystaniu mogą trafić do ponownego przerobu, a nawet do kompostowania. Nasze laboratorium badawcze nieustannie poszukuje nowych materiałów i technologii, dzięki którym tworzymy lepsze i bezpieczniejsze produkty.

Ekologiczne opakowania dla branży chemicznej

Jako producent opakowań dla branży chemicznej dokładamy starań w poszukiwaniu sposobów ochrony ekosystemu. Chemia gospodarcza jest niezbędna do utrzymania czystości i wyeliminowania ryzyka zagrożeń epidemiologicznych. Jednocześnie nie musi kojarzyć się z produktami negatywnie oddziałującymi na środowisko. W osiągnięciu tego efektu pomaga nam (a dzięki naszym produktom – również Tobie) produkcja zaawansowanych technologicznie opakowań z zastosowaniem najwyższych standardów. Naszym osiągnięciem są opakowania Doypack – wytrzymałe, funkcjonalne, będące alternatywą dla struktury PET/PE, które nadają się do recyklingu mechanicznego.

Kosmetyczna

Pakowanie kosmetyków jest ostatnim etapem procesu produkcji, który stanowi prawdziwe wyzwanie. Trzeba w nim bowiem połączyć estetykę i funkcjonalność opakowania z jego bezpieczeństwem dla umieszczanego wewnątrz towaru. Kosmetyki stanowią bardzo szeroką gamę artykułów o różnym przeznaczeniu, konsystencji i cechach. Wymaga to ich uwzględnienia przy doborze sposobu pakowania. Dodatkowo należy pamiętać o dostosowaniu się przepisów takich jak rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. czy wewnętrzna ustawa o produktach kosmetycznych z 4 października 2018 r.

Bezpieczne opakowania na kosmetyki

Produkty kosmetyczne służą pielęgnacji skóry, ciała, włosów, zębów, a ich zadaniem jest dostarczanie cennych składników odżywczych czy pomoc w utrzymaniu higieny ciała. Wykorzystuje się je też do upiększania, jednak nawet najtańsze fluidy czy pudry obecnie zawierają też środki pielęgnacyjne. Wszystkie te składniki mają kontakt ze skórą, wnikając w nią i wywołując określone reakcje.

Jedną z cech preparatów kosmetycznych jest ich stosunkowo krótka trwałość. Tworzone na bazie naturalnych składników, wyciągów, olejków czy esencji są podatne na zmiany pod wpływem zbyt wysokiej temperatury czy światła słonecznego. Nieodpowiednio przechowywane, mogą też być siedliskiem bakterii. Rolą każdego opakowania w branży kosmetycznej jest ochrona preparatów przed tymi czynnikami. Dzięki temu są one bezpieczne dla użytkownika.

Jednocześnie bezpieczne musi też być samo opakowanie, które nie może reagować ze składnikami kosmetyku i wpływać na jego strukturę czy działanie. Dlatego produkty, które oferujemy, są wykonywane wyłącznie z materiałów dopuszczonych przez wymienione wcześniej przepisy.

Cechy opakowań dla branży kosmetycznej

Wśród cech, jakimi powinny się wyróżniać opakowania w branży kosmetycznej, można wymienić:

  • trwałość i odporność na przedarcie czy przedziurawienie,

  • obojętność chemiczną i biologiczną,

  • optymalną wielkość,

  • dostosowanie do formy kosmetyku (płynnej, sypkiej, kremowej),

  • estetykę wykonania,

  • funkcjonalność i wygodę użytkowania.

W każdej z branż pakowanie produktów wiąże się z nieco innymi priorytetami. O ile np. w elektronice rolą opakowania jest głównie ochrona przed uszkodzeniem, o tyle opakowania w branży kosmetycznej często są niezbędne, aby można było w ogóle sprzedać czy użytkować dany produkt. Bez nich niemożliwa byłaby aplikacja perfum, kremu do twarzy czy toniku, a nawet sypkiego pudru czy talku.

Trendy w opakowaniach kosmetycznych

Kosmetyki podobnie jak produkty spożywcze często są kupowane pod wpływem pozytywnego wrażenia, jakie wywiera na konsumencie opakowanie. Jeśli na półce znajdzie się kilkanaście kremów do twarzy o takim samym działaniu, klient z pewnością chętniej sięgnie po to, które atrakcyjnie wygląda. Istotną rolę odgrywają też trendy w opakowaniach kosmetycznych – zarówno wzornicze jak i dotyczące funkcjonalności czy bezpieczeństwa. W kontekście tej ostatniej cechy preferowane są biodegradowalne materiały, które nie powodują uwalniania mikroplastiku do kosmetyków.

Produkty, które oferujemy, również spełniają normy ekologiczne. U nas zamówisz opakowania wolne od szkodliwych związków, drukowane bezpiecznymi farbami czy laminowane klejem bez rozpuszczalników. Dostosowujemy też ich formę i wymiary do potrzeb branży i Twoich.

Spożywcza

Pakowanie produktów jest stałym elementem kończącym każdy proces produkcji. Wykonuje się je zarówno w celu ochrony wyrobu przed uszkodzeniem i utratą jego walorów czy funkcji, jak i w celu nadania mu estetycznego wyglądu. Istnieją jednak takie dziedziny, w których opakowanie nie tylko odgrywa bardzo istotną rolę sprzedażową, ale też musi spełniać surowe kryteria dotyczące formy czy jakości. Takie wymagania stawia między innymi branża spożywcza.

Czym powinny wyróżniać się opakowania spożywcze?

Jednym z najistotniejszych wymogów, jakie muszą spełnić opakowania spożywcze, jest całkowita neutralność w kontakcie z żywnością. W woreczki foliowe czy torebki laminowane pakuje się rozmaite produkty, zawierające tłuszcze, kwasy owocowe, barwniki i inne substancje, mogące wpływać na tworzywa. Dlatego w produkcji niedopuszczalne jest używanie surowców mogących wchodzić w reakcje z takimi składnikami żywności.

Inną ważną cechą jest wyeliminowanie przenikania do produktów związków zawartych w opakowaniach. Przykładem może być technologia laminacji rozpuszczalnikowej, w której zastosowany klej zawiera octan etylu. Materiał tego typu nie nadaje się do pakowania sera, kawy czy orzeszków ze względu na możliwość przenikania rozpuszczalnika do produktu. W tej roli doskonale sprawdza się jednak laminacja bezrozpuszczalnikowa.

Branża spożywcza – różnorodność produktów i opakowań

Branża spożywcza jest bardzo szeroka, dlatego wytwarzane produkty również wymagają indywidualnego podejścia do kwestii pakowania. W praktyce oznacza to, że muszą spełniać wymogi przechowywania w chłodniach (mrożonki), ochrony przed wilgocią (suszone grzyby), wymiany gazowej (świeże zielone warzywa) itp. Bez względu na rodzaj produktu jednak wszystkie opakowania spożywcze powinny wyróżniać:

  • całkowita neutralność w kontakcie z produktem (brak wpływu na smak, kolor, zapach czy skład),

  • szczelność chroniąca przed zanieczyszczeniem,

  • wodoodporność,

  • odporność na przedarcie, przebicie, rozerwanie w transporcie,

  • obojętność biologiczna (brak zdolności do zasiedlania przez drobnoustroje).

Ponadto opakowania spożywcze powinny też być estetyczne, przyciągające uwagę i zachęcające do konsumpcji. Pełnią ważną funkcję marketingową i umożliwiają komunikację pomiędzy producentem a konsumentem. Pozwala na to nanoszenie nadruków techniką fleksograficzną.

Opakowania spożywcze – producent

Branża spożywcza jest jedną z tych, dla których produkujemy opakowania dostosowane do wymogów i oczekiwań klientów. Stosujemy wyłącznie starannie dobrane materiały i metody drukowania, które nie mają wpływu na produkty. Oferujemy szereg praktycznych rozwiązań, dzięki którym tworzone torebki czy woreczki foliowe są przystosowane zarówno do rodzaju pakowanych wyrobów, jak i do systemów ich pakowania czy sprzedaży.

Jako producent opakowań spożywczych rozumiemy i uwzględniamy potrzeby tej specyficznej branży. Zajmujesz się dystrybucją szpinaku lub truskawek? Sprzedajesz kawę, herbatę czy kakao? Zapewnimy Ci opakowania spożywcze optymalnie dostosowane do twoich produktów. Skontaktuj się z nami, a ustalimy szczegóły zamówienia.

Pliki Cookie

Używamy cookies, aby nasza strona internetowa działała prawidłowo i aby stale ulepszać nasze usługi. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.

Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKO, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Pałucka Drukarnia Opakowań Sp. z o.o. ul. Zielona 10, 88-430 Janowiec Wielkopolski Twoich danych osobowych w celach analitycznych i pozostałych, szczegółowo opisanych w Polityce prywatności. Zgodę możesz wycofać poprzez zmianę ustawień w polityce prywatności.

Klikając Odrzuć, wyrażasz zgodę na korzystanie tylko z „technicznych” (wymaganych) cookies

Techniczne

Pliki cookie umożliwiające funkcjonowanie strony internetowej. Są to obowiązkowe pliki cookie, bez nich strona internetowa może nie działać.

Analityczne

Pliki cookie są wykorzystywane przez nasz dział marketingu w celu poprawy jakości korzystania z naszego serwisu. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie marketingowych plików cookie, strona internetowa umożliwi działanie usłudze Google . Oznacza to, że pliki cookie będą używane przez Google Analytics oraz Google Tag Manager.

Akceptuj Odrzuć