Bo opakowanie ma znaczenie! Ludzie „jedzą” oczami

Współczesny rynek spożywczy (i nie tylko) pełen jest produktów z różnych przedziałów cenowych. Idąc do nawet niewielkiego sklepu, możemy wybierać spośród ogromu produktów tego samego typu. Co sprawia, że sięgasz po konkretną paczkę makaronu czy czekoladę, a nie tę stojącą obok? Na decyzje konsumenckie wpływa wiele czynników – od ceny przez przywiązanie do marki po

Współczesny rynek spożywczy (i nie tylko) pełen jest produktów z różnych przedziałów cenowych. Idąc do nawet niewielkiego sklepu, możemy wybierać spośród ogromu produktów tego samego typu. Co sprawia, że sięgasz po konkretną paczkę makaronu czy czekoladę, a nie tę stojącą obok? Na decyzje konsumenckie wpływa wiele czynników – od ceny przez przywiązanie do marki po skład. Jednak warto mieć świadomość, że jest jeszcze jeden aspekt, który skłania nas do wybrania danego artykułu – jego estetyka. Jak opakowanie wpływa na kupującego? Jakie rozwiązania producentom żywności proponuje PDO – cenione i nowoczesne centrum opakowań? Sprawdź!

Nowa funkcja opakowania

Podstawową funkcją opakowań do żywności jest zabezpieczanie produktów spożywczych przed czynnikami zewnętrznymi i uszkodzeniem. Dzięki szczelnemu zamknięciu towar nie traci swoich właściwości, formy ani smaku podczas transportu czy magazynowania, pozostaje dłużej świeży, a jego spożywanie nie stanowi zagrożenia. Ponadto na opakowaniu nadrukowane są ważne informacje dotyczące składu, producenta czy daty przydatności do spożycia.

Warto mieć również świadomość, że opakowanie ma jeszcze jedną, niezwykle ważną funkcję – przykuwa wzrok klienta i podnosi atrakcyjność produktu. Design każdego opakowania ma kilka cech. Do najważniejszych zaliczamy:

  • ekspozycję nazwy i logo producenta,
  • kolorystykę,
  • oznakowanie,
  • oryginalne wykończenie,
  • wartość dodatkową.

Liczne badania marketingowe dowodzą, że wyróżniające się na tle konkurencyjnych produktów opakowanie pozytywnie wpływa na zainteresowanie klientów danym artykułem. Odpowiedni dobór kolorów i wzoru graficznego podkreśla jego walory. Na przykład rustykalna, papierowa i prosta etykieta dżemu z nazwą „pisaną odręczną czcionką” wzmacnia przekaz o naturalności składników, a stonowane kolory, geometryczne motywy i złote lub srebrne wykończenie dają poczucie wyboru produktu z „górnej półki’. Dzięki przemyślanym motywom na opakowaniu producent może łatwiej dotrzeć do grupy docelowej – na przykład do dzieci. Prestiż danego produktu podnosi również materiał wykorzystany do produkcji opakowania. Konsumenci chętnie sięgają po artykuły zapakowane w pojemniki czy pudełka, które można ponownie wykorzystać i ozdobić nimi kuchnię (wartość dodana). Przykładem jest kawa czy herbata sprzedawana w ozdobnych puszkach.

Ukłon w stronę matki natury

Co ciekawe, w ostatnich latach konsumenci i producenci coraz większą wagę przykładają do ekologii. Klienci (w szczególności w większych miastach) świadomie dokonują decyzji zakupowych, mając na uwadze dobro planety. W sklepach przybywa produktów zapakowanych w materiały odzyskane w procesie recyklingu, biodegradowalne oraz kompostowalne. Aby zwrócić uwagę klienta na fakt, że dana marka stawia na zrównoważony rozwój i realnie wspiera środowisko, umieszcza się na opakowaniu odpowiedni symbol. Ponadto oznaczenie zgodne z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 3 września 2014 roku w sprawie wzorów oznakowania opakowań jest wskazówką ułatwiającą odpowiednią utylizację odpadów.

Centrum opakowań – metody na podwyższenie jakości

Jakie zabiegi wykorzystuje centrum opakowań PDO, aby podnieść atrakcyjność wizualną danego produktu? Ceniony producent opakowań do żywności i innych artykułów stosuje szereg zabiegów uszlachetniających nadruk i nadających opakowaniom atrakcyjny wygląd. Wśród stosowanych technologii wyróżniamy:

  • cold-seal – metoda nakładania selektywnego kleju do zgrzewania na zimno. Umożliwia płynne otwarcie opakowania oraz jego kilkukrotne zamknięcie;
  • lakier ANTYFOG – specjalna powłoka lakieru nakładana na folię. Zapobiega zaparowaniu produktów (przede wszystkim warzyw, owoców, pieczywa), utrzymując ich estetyczny wygląd;
  • PAPER TOUCH – efekt papieru czy retro na opakowaniu z trwałego materiału;
  • lakier SILK TOUCH – szlachetne, eleganckie i jedwabiste w dotyku opakowanie;
  • lakier matowy – zlikwidowanie połysku folii.

Na estetykę etykiety wpływa także zastosowana technika druku. Najlepsze rezultaty zapewnia drukowanie na maszynie fleksograficznej. Naniesione na folię, papier, karton czy tkaninę grafika i tekst są lekko wypukłe i wyraźne, a ich kolory – nasycone.

Nowoczesne centrum opakowań PDO – współpracuj z najlepszymi!

Opakowanie jest wizytówką każdego producenta żywności. To, jak „oprawione” są produkty, wiele mówi o wartościach marki, jej grupie docelowej, renomie. Doskonale wiemy, że znalezienie złotego środka między estetyką a funkcjonalnością opakowania jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu na szczególnie wymagającym rynku. Nowatorskie podejście, a jednocześnie duże doświadczenie, śledzenie trendów, zespół stworzony z utalentowanych specjalistów i dysponowanie parkiem innowacyjnych maszyn to czynniki, które sprawiają, że właśnie nasze centrum opakowań cieszy się ogromnym zaufaniem producentów działających w branży spożywczej. Elastycznie podchodzimy do każdej współpracy i dopasowujemy ofertę do wymagań danego klienta. Dbanie o środowisko jest dla nas nadrzędną wartością, więc oferujemy szereg rozwiązań pozwalających wyprodukować atrakcyjne, ekologiczne opakowania.