Pakowanie kosmetyków jest ostatnim etapem procesu produkcji, który stanowi prawdziwe wyzwanie. Trzeba w nim bowiem połączyć estetykę i funkcjonalność opakowania z jego bezpieczeństwem dla umieszczanego wewnątrz towaru. Kosmetyki stanowią bardzo szeroką gamę artykułów o różnym przeznaczeniu, konsystencji i cechach. Wymaga to ich uwzględnienia przy doborze sposobu pakowania. Dodatkowo należy pamiętać o dostosowaniu się przepisów takich jak rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. czy wewnętrzna ustawa o produktach kosmetycznych z 4 października 2018 r.
Bezpieczne opakowania na kosmetyki
Produkty kosmetyczne służą pielęgnacji skóry, ciała, włosów, zębów, a ich zadaniem jest dostarczanie cennych składników odżywczych czy pomoc w utrzymaniu higieny ciała. Wykorzystuje się je też do upiększania, jednak nawet najtańsze fluidy czy pudry obecnie zawierają też środki pielęgnacyjne. Wszystkie te składniki mają kontakt ze skórą, wnikając w nią i wywołując określone reakcje.
Jedną z cech preparatów kosmetycznych jest ich stosunkowo krótka trwałość. Tworzone na bazie naturalnych składników, wyciągów, olejków czy esencji są podatne na zmiany pod wpływem zbyt wysokiej temperatury czy światła słonecznego. Nieodpowiednio przechowywane, mogą też być siedliskiem bakterii. Rolą każdego opakowania w branży kosmetycznej jest ochrona preparatów przed tymi czynnikami. Dzięki temu są one bezpieczne dla użytkownika.
Jednocześnie bezpieczne musi też być samo opakowanie, które nie może reagować ze składnikami kosmetyku i wpływać na jego strukturę czy działanie. Dlatego produkty, które oferujemy, są wykonywane wyłącznie z materiałów dopuszczonych przez wymienione wcześniej przepisy.
Cechy opakowań dla branży kosmetycznej
Wśród cech, jakimi powinny się wyróżniać opakowania w branży kosmetycznej, można wymienić:
trwałość i odporność na przedarcie czy przedziurawienie,
obojętność chemiczną i biologiczną,
optymalną wielkość,
dostosowanie do formy kosmetyku (płynnej, sypkiej, kremowej),
estetykę wykonania,
funkcjonalność i wygodę użytkowania.
W każdej z branż pakowanie produktów wiąże się z nieco innymi priorytetami. O ile np. w elektronice rolą opakowania jest głównie ochrona przed uszkodzeniem, o tyle opakowania w branży kosmetycznej często są niezbędne, aby można było w ogóle sprzedać czy użytkować dany produkt. Bez nich niemożliwa byłaby aplikacja perfum, kremu do twarzy czy toniku, a nawet sypkiego pudru czy talku.
Trendy w opakowaniach kosmetycznych
Kosmetyki podobnie jak produkty spożywcze często są kupowane pod wpływem pozytywnego wrażenia, jakie wywiera na konsumencie opakowanie. Jeśli na półce znajdzie się kilkanaście kremów do twarzy o takim samym działaniu, klient z pewnością chętniej sięgnie po to, które atrakcyjnie wygląda. Istotną rolę odgrywają też trendy w opakowaniach kosmetycznych – zarówno wzornicze jak i dotyczące funkcjonalności czy bezpieczeństwa. W kontekście tej ostatniej cechy preferowane są biodegradowalne materiały, które nie powodują uwalniania mikroplastiku do kosmetyków.
Produkty, które oferujemy, również spełniają normy ekologiczne. U nas zamówisz opakowania wolne od szkodliwych związków, drukowane bezpiecznymi farbami czy laminowane klejem bez rozpuszczalników. Dostosowujemy też ich formę i wymiary do potrzeb branży i Twoich.